آرشیو اسفند ماه 1401

معرفی راهکارها و آموزش های مناسب سالمندان ، معلولین و جانبازان

ماساژ درمانی چیست و روش های ماساژ درمانی

ماساژ عمل مالش دادن و ورز دادن بدن به وسیلۀ دست است. ماساژ درمانی شامل روش های مختلفی است که با توجه به اینکه کدام قسمت بدن را درگیر ­کند و با چه اهدافی اعمال ­شود با هم تفاوت خواهند داشت.

متخصصان ماساژ درمانی به منظورکاهش درد و فشار عضلانی و مفاصل بدن افراد را ماساژ می­دهند. متخصص ماساژ درمانی نیز شخصی است که تکنیک ها و روش های بخصوصی را در زمینه ماساژ دادن آموخته است.

در این مقاله روش های مختلف ماساژ دادن معرفی خواهند شد.

جهت خرید ماساژور کمر کلیک کنید.

راهنمای خرید آسانسور صنعتی - بالابر صنعتی

آسانسور صنعتی چیست ؟

یکی از انواع مدل های آسانسور و بالابر ، آسانسور صنعتی می باشد که می تواند در جهت حمل بارهای سنگین و تجهیزات صنعتی در کارخانجات و مراکز صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. 

کاربرد آسانسور صنعتی هیدرولیک

آسانسورهای صنعتی برای حمل بار یا بار و مسافر بین طبقات در ساختمان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در آسانسورهای صنعتی جنبه های لوکس و تزیینی جای حود را به دوام، استحکام و قدرت بالا می دهند. برخی از مهمترین کاربردهای آسانسور صنعتی شامل موارد زیر می باشند:

  • کارخانجات و کارگاه های صنعتی
  • انبارهای کالا و مراکز لجستیک
  • فروشگاه های چند طبقه
  • سایت های صنعتی، نیروگاه ها و …
  • صنایع نفت گاز و پتروشیمی، پالایشگاه ها،
  • سایت های نظامی و حساس

تجهیزات توانبخشی کوشا مرکز فروش انواع بالابر خانگی در مشهد

خرید بالابر سیار معلول

بالابر سیار معلول یا بالابر سیار خانگی چیست ؟

بالابر سیار معلول یا بالابر سیار خانگی یکی از جدیدترین مدل های بالابر سیار می باشد که می تواند در بسیاری موارد به کمک شما مشتریان عزیز بیاید. در ساختمان‌های مختلف از انواع دستگاه‌ها برای جابه‌جایی آسان بیمارها و معلولین استفاده می‌کنند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به بالابر پله رو عمود بالابر اشاره کرد. عمود بالابر‌ها دستگاه‌هایی هستند که فضای بسیار کم‌تری از بالابرهای پله رو اشغال می‌کنند و همچنین می‌توان از آن‌ها بدون اشغال فضای راه‌پله‌ها استفاده کرد. این دستگاه‌ها دارای یک کفی یا صفحه بسیار بزرگ هستند که می‌توان ویلچرهای برقی یا دستی را روی آن‌ها قرار داد. همچنین این محصول از نیروی باتری استفاده می‌کند تا بتوان آن را در محیط‌های مختلف برای جابه‌جایی بیماران و سالمندان استفاده کرد. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و مشخصات این محصول کاربردی بیشتر آشنا شویم.

جک معلول

اعضای مصنوعی هوشمند

تعداد اندام مصنوعی هوشمند تا ده سال پیش انگشت شمار بودند. امروزه دستگاه‌های دارای موتورهای فعال برای کمک به حرکت بیمار در حال گسترش هستند. این دستگاه‌ها از یک منبع تغذیه برای فراهم آوردن انرژی لازم برای حرکت عضو مصنوعی استفاده می‌کنند. یکی از چالش‌های ساخت این دستگاه‌ها طراحی بخش کنترل دستگاه است. چنین دستگاهی به شکل خودکار حرکت می‌کند. به عبارت دیگر یک برنامه‌ی رایانه‌ای برای حرکت این دستگاه نوشته می‌شود. نوشتن این برنامه می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. دستگاهی که به شکل خودکار بتواند خود را باحرکت‌های کاربر تنظیم کند، می‌تواند مثالی از اعضای مصنوعی هوشمند باشد.

برای بازسازی بخش‌هایی از اندام‌های بدن که به دلایل مختلف دچار آسیب و نقص هستند، سازه‌هایی ساخته می‌شود که به آن اندام مصنوعی می‌گویند. استفاده از این اندام جایگزین برای افرادی که دارای نقص عضو هستند باعث می‌شود، بتوانند تمام یا بخشی از عملکرد از دست رفته را جبران کنند.

اندام‌های مصنوعی انواع مختلفی دارند که هم می‌توانند برطرف کننده آسیب‌های پیش آمده شوند و یا اینکه فقط جنبه زیبایی داشته باشند.

ما در این مقاله قصد داریم، بصورت کلی به اندام‌های مصنوعی بپردازیم که توانسته‌اند، مشکلات و آسیب‌های ناشی از نقص یا عدم وجود یک عضو را در بدن جبران کنند.

کلینیک ما تمامی خدمات طراحی و ساخت اندام مصنوعی پیشرفته را با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی، بدون قالبگیری و زیر نظرعلوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران به مددجویان عزیز ارائه میدهد.

تاریخچه استفاده از اندام‌های مصنوعی به زمان‌های بسیار دور بر می‌گردد. مصریان جزو پیشگامان تولید آن‌ بوده‌اند که عمدتا برای کامل شدن بدن و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گرفت و جنس آن از فیبر بود.

یکی از اعضای مصنوعی هوشمند را می توان دستکش رباتیک توانبخشی دانست که می تواند برای افرادی که سکته مغزی کرده بسیار کاربردی و مناسب باشد.